Podczas ostatniej sesji Rady Gminy radni przegłosowali uchwałę dającą zielone światło budowie drogi w tym wariancie przez gminę. Jednocześnie podtrzymali stanowisko dotyczące sprzeciwu wobec wariantu A, oraz poparcia dla wariantu C.
- Wariant H owszem, przewiduje wyburzenia w naszej gminie, ale nie w takiej liczbie jak w przypadku wariantu A. Ponadto nie dzieli gminy na dwie części - mówi Bogdan Taranowski, wójt Miedźnej.
Jak zaznacza, dzięki wariantowi A, rolnicy nadal będą mieli swobodny dostęp do pól, a sama gmina zyska dzięki planowanej budowie węzła w Miedźnej.
- Jeśli w pobliżu zabudowań we Frydku czy Gilowicach ma przebiegać droga, to dobrze, jeśli mieszkańcy będą mogli z niej korzystać - mówi wójt. - Bo sporo naszych mieszkańców pracuje w Katowicach, dostęp do ekspresówki ułatwi im dojazd do pracy - dodaje wójt Miedźnej.
Władze Miedźnej są tym bardziej zadowolone, bo Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przystała na warunki, jakie gmina postawiła wobec wariantu H.
- Pierwotny projekt zakładał, że droga będzie przebiegać w odległości 200 metrów od osiedla Wola II, my wnioskowaliśmy o przesunięcie drogi do 500 metrów. GDDKiA przystała na 450 m. Jesteśmy zadowoleni z takiego ustępstwa - dodaje wójt.
Jak podkreśla, wariant H jest kompromisowy zarówno dla gmin, przez które droga miała przebiegać, jak i dla kopalni Silesia i Brzeszcze, które obawiają się o swoje pokłady wydobywcze.
Do ukończenia drogi S1 między Cieszynem a lotniskiem w Pyrzowicach brakuje 40 km. Najbardziej newralgiczny jest jednak 6 km odcinek od granicy z Bojszowami do Bielska Białej. Tutaj zaprojektowane warianty rozdzielały się na cztery.
Budowa drogi S1 w Miedźnej: Dowiedz sie więcej
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?