Jak mówi Ryszar Pacer, rzecznik ZDW w ciągu dwóch tygodni od rozpoczęcia wierceń pod pale, które będą podtrzymywać wiadukt nad DK 1 wydrążono i zabetonowano 34 otwory. Pali będzie 105. Powstały ich podziemne fragmenty zagłębione na kilkanaście metrów. Po przeprowadzeniu prób obciążeniowych i zyskaniu pewności, że mają odpowiednią nośność, na palach posadowiona zostanie ława fundamentowa, która stanie się podstawą dla konstrukcji podtrzymującej wiadukt.
Trwają też przygotowania do kolejnych etapów budowy. Otwory pod pale będą drążone także na terenach należących do kolei. Wkrótce powstanie także dodatkowe przejście dla pieszych przez DK 1, by piesi wygodnie i bezpiecznie mogli ominąć plac budowy, gdy maszyny i ekipy budowlane zajmą kolejną przestrzeń w okolicy ul. Katowickiej.
W najbliższym czasie wykonawca przystąpi do budowy przejazdów przez pas rozdzielający jezdnie DK 1, które będą potrzebne, gdy fragment jednej z jezdni (kierunek Katowice – Bielsko-Biała) będzie wyłączona z ruchu, a pojazdy poruszać się będą drugą jezdnią w obu kierunkach.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oto najśmieszniejsze nazwy miejscowości w Polsce! To nie jest żart. One istnieją!
- Najseksowniejsi panowie na Wyspach Brytyjskich. Jest nowy ranking
- Shein w Warszawie. Tak wyglądało wielkie otwarcie sklepu chińskiego giganta
- Szokujące zachowanie polityka. Lizał pisuar i śpiewał nazistowskie pieśni - WIDEO