Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ruszyła budowa węzła obwodnicy Pszczyny

KS
W poniedziałek 5 marca drogowcy weszli na teren budowy obwodnicy Pszczyny. Zaczęli od ul. Katowickiej

Od dwóch tygodni Pszczyna funkcjonuje z wyłączoną z ruchu ulicą Katowicką. Jest też zwężenie na DK 1 w Piasku. A to znaczy że w godzinach szczytu lekko nie ma. Jednak poważnych korków póki co, raczej należy się spodziewać w Tychach, gdzie ruszyła przebudowa 6 kilometrowego odcinka dwupasmówki.

Tutaj, szczególnie jadąc z Pszczyny w stronę Katowic trzeba uzbroić się w cierpliwość, bo korek zaczyna się już w lesie kobiórskim, a kończy dopiero na Wartogłowcu.

Radzimy, aby korzystać z alternatywnych tras, które zaoszczędzą każdemu kierowcy czasu i nerwów. Do Tychów zdecydowanie szybciej będzie się dostać jadąc przez Kobiór, starą drogą. Natomiast kierowcy jadący do Katowic mogą się kierować na DW 931 przez Jankowice i Bojszowy, dalej na S1 przez Lędziny albo Imielin. Lub wybrać trasę przez Kobiór i Wyry Drogą Wojewódzka nr 928, następnie przez Mikołów na DK 81. (Wiślankę).

Ci, którzy mimo wszystko zdecydują się na kurs do Tychów "jedynką" powinni pamiętać, że wjazd do centrum ul. Niepodległości (koło straży pożarnej) jest zamknięty. Zdecydowanie lepiej wygląda droga w stronę Pszczyny, pomimo że ruch jest mocno zwolniony, jedzie się płynnie. Chociaż kierowcy widać do nowych warunków drogowych, zarówno tych związanych z remontem na tak szeroką skalę, jak i atmosferycznych, jeszcze się nie przyzwyczaili. Co przekłada się na większe niebezpieczeństwo na drogach. Warto pamiętać, że droga wojewódzka to nie DK 1 i zachować ostrożność.

Bo i nas również czekają prędzej czy później utrudnienia, na pszczyńskim odcinku DK 1, bowiem roboty przy budowie węzła obwodnicy ruszyły pełną parą. Jak informuje Ryszard Pacer z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach w miejscu, gdzie za półtora roku będzie stał węzeł obwodnicy Pszczyny, wykonano już 10 odwiertów pod konstrukcję obiektu.

Wiertnica wydrążyła otwory na głębokość od 13,5 do 15,5 m. Ich średnica to 1200 mm. Po montażu stalowego zbrojenia i zabetonowaniu stanowią fundament dla przyszłych podpór podtrzymujących estakadę węzła.
Trwa również wyburzanie budynków kolidujących z węzłem oraz wycinka drzew. Prowadzone są także rozmowy z PKP na temat czasowego wyłączania elektryczności w trakcji i chwilowego zatrzymania ruchu pociągów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pszczyna.naszemiasto.pl Nasze Miasto