Urząd w Pszczynie, zdobył 30 punktów i zajął drugie miejsce w województwie, Nie najgorzej wypadła również Miedźna z lokatą 18.
Nie ma się czym pochwalić Kobiór, który znalazł się wśród najmniej przejrzystych urzędów.
- Urzędnicy tego urzędu nie odpowiedzieli w ogóle na wniosek pisemny, natomiast podczas rozmowy telefonicznej osoba dzwoniąca była wielokrotnie przełączana do innych pokoi, niekiedy nawet bez uprzedzenia - uzasadnia Katarzyna Wojdaszka
z Stowarzyszenia Wzajemnej Pomocy Bona Fides, które przeprowadziło badanie.
Podczas monitoringu sprawdzano, jak urzędy wywiązują się z obowiązku udostępniania informacji publicznych, które są w ich posiadaniu na wniosek pisemny, telefoniczny i elektroniczny. W tym celu posłużono się metodą tzw. tajemniczego klienta. Członkowie zespołu badawczego dzwonili i pisali do poszczególnych jednostek, prosząc o udostępnienie informacji jako przeciętni obywatele. Dzięki temu można było sprawdzić, jak realizowana jest ustawa o dostępie do informacji publicznej w poszczególnych jednostkach.
Krzysztof Bosak i Anna Bryłka przyjechali do Leszna
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?