MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Powiat pszczyński ogłosił konkurs na logo i hasło

Karol Świerkot
Logotypy miast i regionów są już standardem. Sięgają po nie i u nas. Starostwo w Pszczynie jego wymyślenie pozostawia artystom

Jak dobrze się zareklamować i przyciągnąć inwestorów? To pytanie pewnie każdego ranka zadaje sobie niejeden samorządowy spec od PR. Starostwo Powiatowe w

Pszczynie ogłosiło w tym celu konkurs na opracowanie logotypu i hasła promującego powiat.
- Chcemy sprawić, aby powiat był lepiej postrzegany, a marka była rozpoznawalna - mówi Paweł Sadza, starosta pszczyński.

Hasło i logo mają być elementem spajającym wszystkie gminy i oddawać ich charakter.
- Nie opracowujemy żadnej szerszej strategii, bo to zadanie poszczególnych gmin. My chcemy tylko oddać charakter całego powiatu jako miejsca zróżnicowanego i interesującego - wyjaśnia Sadza.

Pomysł na logo w naszym powiecie nie jest jednak nowy. Dwa lata temu konkurs na logotyp ogłosiło miasto Pszczyna. Dzisiaj korzysta z niego częściej niż z herbu. - Wykorzystujemy je przy promocji miasta, w folderach reklamowych, pojawia się też na plakatach zapowiadających różne miejskie imprezy - potwierdza Piotr Łapa z Urzędu Miasta w Pszczynie. - Jednoznacznie kojarzy się z miastem. Pozostałe gminy zostały póki co przy herbach.

Bohdan Dzieciuchowicz, specjalista do spraw wizerunku
Aby zmienić wizerunek miasta, powiatu czy całego regionu, nie wystarczy logo i hasło, musi za tym iść szersza strategia, opracowana z myślą na wiele lat. Rola powiatu nie może ograniczać się do elementu spajającego jakim będzie logo. Bo pojedyncze gminy same nie są w stanie się wypromować. Jeśli chodzi o powiat pszczyński, to oczywiście tutaj motorem napędowym musi być Pszczyna, która powinna pociągnąć inne gminy.

W pojedynkę nic się nie zdziała. Konkurs sam w sobie na logo i hasło już jest jakąś formą promocji, ale nie na dłuższą metę. Trzeba wypracować wspólną strategię dla całego powiatu, myśl przewodnią. A i tak na efekty trzeba będzie czekać minimum kilka lat. Bo wizerunek to nie jest coś, co można zmienić w ciągu roku czy dwóch. Pszczyna ma już pewną markę, pytanie czy powiat będzie potrafił to wykorzystać dla innych gmin, które w Polsce są kompletnie nieznane. Ale powinny się stać zapleczem dla miasta, jego bazą noclegową. Tak aby wszyscy skorzystali.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak kupić dobry miód? 7 kroków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pszczyna.naszemiasto.pl Nasze Miasto