Trening HIIT – 10 powodów, dla których to najlepsza metoda ćwiczeń

Anna Rokicka-Żuk
Anna Rokicka-Żuk
HIIT to trening złożony z tzw. interwałów, czyli następujących po sobie krótkich okresów bardzo energicznego wysiłku i mniej intensywnej aktywności lub odpoczynku. Doceniany jest on zarówno przez sportowców, jak i osoby, które uprawiają sport dla przyjemności. Sprawdź, co możesz zyskać decydując się na trening interwałowy o wysokiej intensywności.

Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.

Trening HIIT przeprowadza się z wykorzystaniem dowolnego rodzaju ćwiczeń wytrzymałościowych lub siłowych (może to być bieganie, jazda na rowerze, skakanie na skakance, przysiady, pompki itp.).
HIIT to trening złożony z tzw. interwałów, czyli następujących po sobie krótkich okresów bardzo energicznego wysiłku i mniej intensywnej aktywności lub odpoczynku. Doceniany jest on zarówno przez sportowców, jak i osoby, które uprawiają sport dla przyjemności. Sprawdź, co możesz zyskać decydując się na trening interwałowy o wysokiej intensywności. Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. Trening HIIT przeprowadza się z wykorzystaniem dowolnego rodzaju ćwiczeń wytrzymałościowych lub siłowych (może to być bieganie, jazda na rowerze, skakanie na skakance, przysiady, pompki itp.). Andrii YURLOV/123RF
Modny obecnie trening HIIT to wysokointensywny trening interwałowy. Metodę można zastosować w ramach praktycznie każdej aktywności, a zysk to świetne efekty w skróconym czasie. Sprawdź wszystkie zalety tego prostego treningu!

HIIT, czyli high intensity interwal training, to wysokointensywny trening interwałowy.

W najprostszej postaci HIIT polega np. na przyspieszaniu i zwalnianiu np. podczas biegu, ale prawdziwy trening wykonywany tą metodą wymaga przestrzegania założonych czasów intensywnej aktywności (np. 20-30 sekund sprintu) i mniej wymagającego wysiłku (np. 1–5 minut marszu).

W porównaniu z klasycznym treningiem, gdzie wysiłek jest ciągły lub nie pilnuje się czasu jego wykonywania, ani długości przerw w ćwiczeniach, metoda HIIT ma niezaprzeczalne zalety. Sprawdź, co możesz na niej zyskać!

Zobacz: co jeść przed i po treningu? Na pytania odpowiada Dariusz Brzeziński, ekspert ds. żywienia i trener personalny.

Wideo

Materiał oryginalny: Trening HIIT – 10 powodów, dla których to najlepsza metoda ćwiczeń - Strona Zdrowia

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie