W ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów już po raz trzeci odbędzie się konkurs "Złote Formaty". Najlepsze projekty służące promocji miast i regionów zostaną wyłonione w kategoriach: "Outdoorowa kampania reklamowa", "Event", "Wydawnictwo promocyjne", "Strona internetowa" i "Działalność promocyjna" (w jej ramach zostanie przyznana nagroda Grand Prix).
Zobacz: Strona Festiwalu Promocji Miast i Regionów - finałowe nominacje |
Jeden z projektów graficznych jakie wykorzystano w kampanii województwa śląskiego
Walka o finał była zacięta. Do I etapu zgłoszono 182 projekty promocyjne pochodzące z 91 miast i regionów. Konkursowe jury ostatecznie wybrało 26 najlepszych projektów, które 22 kwietnia powalczą o najwyższe laury podczas uroczystej Gali Festiwalu w Hotelu Sheraton w Warszawie. Co dla nas istotniejsze, jako region mamy duże szanse na końcowe sukcesy, gdyż wśród finałowych propozycji jest aż 6 projektów ze Śląska!
- Śląsk na pewno liczy się w tej stawce, szanse na zwycięstwo w minimum jednej kategorii są spore, co zresztą wynika z samego rachunku prawdopodobieństwa - mówi w rozmowie z MM Silesią Anna Proszowska-Sala, Dyrektor Festiwalu Promocji Miast i Regionów.
- Jury doceniło przede wszystkim wkład regionu w budowanie nowego wizerunku. Zwykło się mówić, że Śląsk to kominy i przemysł, a te kampanie pokazują, że region ma również do zaoferowania coś innego i atrakcyjnego oraz w umiejętny sposób to promuje - dodaje.
Projekt kampanii "Studiuj w Katowicach"
Czym powalczymy? Województwo śląskie znalazło się ze swoją kampanią
"Śląskie. Pozytywna energia"w aż 2 finałowych kategoriach (działalność promocyjna i outdoorowa kampania reklamowa). Katowice powalczą kampanią "Studiuj w Katowicach" (w kategorii outdoorowa kampania reklamowa) i "Grą planszową - moje miasto Katowice" (kategoria wydawnictwo promocyjne). Szanse ma również Rybnik (za promocję budowy kanalizacji sanitarnej w mieście - kategoria działalność promocyjna) i Bytom (za „XV Edycję Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej”, która powalczy w kategorii event).
- Każda z tych propozycji ma w sobie coś, co przekonało jury. I tak np. Bytom został doceniony za konsekwentne, wieloletnie działanie na rzecz tańca, dzięki czemu jest z nim kojarzony i wrażenie to wciąż umacnia. Gra planszowa wydana przez Urząd Miasta Katowice to nietypowe rozwiązanie, ale również bardzo ciekawe a dodatkowo spełnia funkcję edukacyjną, pozwala lepiej poznać miasto - mówi Proszowska-Sala. - Dużym plusem kampanii województwa śląskiego było z kolei to, iż promocję zaczęto wewnątrz województwa. Była skierowana do mieszkańców Śląska, jury doceniło ten wkład w budowanie pozytywnego wizerunku, kreowanie pozytywnej energii - dodaje.
O promocji i wizerunku miast pisaliśmy w MM m.in: |
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?