Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

Już dziś noc cudów na niebie! Zaćmienie Księżyca, pełnia śnieżnego Księżyca i przelatująca obok Ziemi kometa. Dzisiejszy wieczór i noc będzie nie lada gratką dla astronomów i marzycieli patrzących w gwiazdy.

Dziś zaćmienie i pełnia Księżyca

Trzy fascynujące zjawiska będzie dziś można obserwować na niebie. Około godziny 17.20. na niebie powinien pojawić się Księżyc, który wzejdzie blisko 30 minut przed zachodem słońca. Dzisiejsza pełnia nazywana jest Pełnią Śnieżnego Księżyca. Przy odrobinie szczęścia i braku chmur na niebie, będzie to niezwykłe zjawisko.

Kilka godzin później (ok. 23.30) rozpocznie się zaćmienie Księżyca, którego apogeum zostanie osiągnięte ok. godz. 1.40. w nocy z piątku na sobotę. Jeszcze później, bo o godzinie 4.00 obok Ziemi przeleci kometa 45P - nazywana kometą Honda-Mrkos-Pajdušáková. Kometa została odkryta 3 grudnia 1948 roku przez japońskiego obserwatora Minoru Hondę w Kurashiki. Niezależnie odkryli ją Antonín Mrkos i Ľudmila Pajdušáková. W nazwie znajdują się zatem trzy nazwiska odkrywców. Kometę zobaczymy z pomocą dobrego teleskopu. Kolejna szansa ujrzenia tej komety nastąpi w 2022 r.

Pełnię i zaćmienie Księżyca oraz przelot komety najlepiej oglądać na obrzeżach miast i wzniesieniach - w okolicach, gdzie nie ma zbyt wielu latarni ulicznych.

Czytaj także

Komentarze (7)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

ni chuja (gość)

Wszyscy magowie PO,PSL,N,KOD wróżą z fusów i patrząc w niebo........ to znak że Tusk wróci na białym koniu z Brukseli.

hanna (gość)

A co to za pojazd latał i zatrzymywal się i stal w miejscu nad centrum Będzina dziś wieczorem ? Pulsowal zielonkawym światłem w bezruchu około 2 minut a potem z ogromna prędkością przesuwal się w rożnych kierunkach. Niesamowity widok tak wysoko.Co to było ?

jose antonio (gość)