Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Strategia rozwoju Pszczyny jest już na półmetku

KS
Po 2 miesiącach przeprowadzania ankiet, spotkań i konsultacji społecznych dotyczących kierunków rozwoju Pszczyny, strategia jest na półmetku.

Zespół opracowujący strategię promocji Pszczyny, postawił 4 wnioski, po przeprowadzonych działaniach, oto one:

Pszczyna ma mieszkańców sercem i rozumem oddanych swemu miastu. Znających jego historię, zabytki, atrakcje, ale także szczerze zatroskanych o substancję miasta: drogi, chodniki, parkingi, dworzec PKP i jego otoczenie.

Sympatie i preferencje dzielą się równo po połowie. Połowa mieszkańców chce Pszczyny cichej, spokojnej, nieco elitarnej, skupionej na tradycji, wysokiej kulturze. Druga połowa chciałaby w mieście dużych imprez, wielu gości-turystów, ruchu, wrzawy i przeróżnych atrakcji „dla każdego”.

Główną ikoną miasta jest i pozostanie Muzeum Zamkowe, choć jego przytłaczająca rola budzi opory niektórych respondentów. Podobają się (bardzo) takie działania jak wystawienie „Strasznego Dworu” na tarasach Zamku, ale zwraca się uwagę na potrzebę ściślejszej współpracy z Miastem.

Mieszkańcy chwalą i lubią Zagrodę Żubrów, Skansen, Dni Pszczyny, Wielki Piknik, jarmarki. Czekają niecierpliwie na zakończenie remontu Stajni Książęcych. Oczekują, aby obok kultury również sport i rekreacja były tymi wyróżnikami, którymi Pszczyna może się chwalić. Ścieżki rowerowe, trasy biegowe, rozbudowa ośrodka sportów wodnych, budowa basenu miejskiego to główne postulaty w tym segmencie aktywności.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pszczyna.naszemiasto.pl Nasze Miasto