Zespół opracowujący strategię promocji Pszczyny, postawił 4 wnioski, po przeprowadzonych działaniach, oto one:
Pszczyna ma mieszkańców sercem i rozumem oddanych swemu miastu. Znających jego historię, zabytki, atrakcje, ale także szczerze zatroskanych o substancję miasta: drogi, chodniki, parkingi, dworzec PKP i jego otoczenie.
Sympatie i preferencje dzielą się równo po połowie. Połowa mieszkańców chce Pszczyny cichej, spokojnej, nieco elitarnej, skupionej na tradycji, wysokiej kulturze. Druga połowa chciałaby w mieście dużych imprez, wielu gości-turystów, ruchu, wrzawy i przeróżnych atrakcji „dla każdego”.
Główną ikoną miasta jest i pozostanie Muzeum Zamkowe, choć jego przytłaczająca rola budzi opory niektórych respondentów. Podobają się (bardzo) takie działania jak wystawienie „Strasznego Dworu” na tarasach Zamku, ale zwraca się uwagę na potrzebę ściślejszej współpracy z Miastem.
Mieszkańcy chwalą i lubią Zagrodę Żubrów, Skansen, Dni Pszczyny, Wielki Piknik, jarmarki. Czekają niecierpliwie na zakończenie remontu Stajni Książęcych. Oczekują, aby obok kultury również sport i rekreacja były tymi wyróżnikami, którymi Pszczyna może się chwalić. Ścieżki rowerowe, trasy biegowe, rozbudowa ośrodka sportów wodnych, budowa basenu miejskiego to główne postulaty w tym segmencie aktywności.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?