Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pociągi z Oświęcimia do Krakowa jadą prawie godziny. Pasażerowie tracą cierpliwość.

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Pociągi z Oświęcimia do Krakowa jadą prawie dwie godziny. Odcinek do Trzebini jest w fatalnym stanie. Kolej zapowiada remont w ciągu dwóch lat.

Są odcinki na linii kolejowej Czechowice-Dziedzice - Oświęcim - Trzebinia, gdzie ze względu na fatalny stan techniczny pociągi jeżdżą nie szybciej niż 20 km na godzinę. Tak jest, szczególnie koło Libiąża, czy w Brzeszczach.
Z roku na rok jest coraz gorzej – mówi Kamil Drabczyk, mieszkaniec Brzeszcz. Dodaje, kilkanaście lat temu przejazd pociągiem 21 km między Oświęcimiem a Czechowicami–Dziedzicami zajmował niewiele ponad pół godziny. Teraz oficjalnie, zgodnie z rozkładem zajmuje to 44 minuty.
Kolej zapowiada remont linii w ciągu dwóch lat. Stanowi ona w tej chwili jedyne połączenie kolejowe Oświęcimia z Krakowem. Po przeprowadzeniu kontroli jej stanu na początku br. Urząd Transportu Kolejowego zobowiązał PKP Polskie Linie Kolejowe do wprowadzenia dalszych ograniczeń prędkości, uznając, że uchybienia zagrażają bezpiecznemu poruszaniu się pociągów.
Pasażerowie tymczasem tracą nerwy i cierpliwość. – Jeśli przejazd 25 km z Oświęcimia do Trzebini zajmuje 45 minut, a do Krakowa w sumie prawie dwie godziny, to takiego podróżowania się odechciewa – mówi Marcin Kamiński z Oświęcimia, studiujący w Krakowie. Do tego jeszcze jest wstyd przed turystami, którzy przyjeżdżają koleją do Oświęcimia. Mimo wszystko chętnych do podróżowania pociągami nie brakuje.
Zdaniem burmistrza Chrzanowa Ryszarda Kosowskiego do 2008 r. frekwencja rzeczywiście spadała, ale potem pasażerów znów zaczęło przybywać.
Podobnie, jak przedstawiciele innych samorządów przy tej trasie, tj. Oświęcimia, Chełmka, Libiąża i Trzebini, podkreśla szybką konieczność modernizacji tej linii. PKP Polskie Linie Kolejowe utrzymują, że jest on w planach.
Na liście inwestycji PKP PLK remont tej trasy zajmuje 10 wysokie miejsce, co oznacza, że jest traktowany priorytetowo – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK.
Wszystko zależy od pieniędzy. Te, jak nam się udało dowiedzieć, zostały zapisane na liście inwestycji podstawowych w kontrakcie dla województwa śląskiego.
Jest to kwota 438 mln zł na całą trasę od Czechowic-Dziedzic przez Oświęcim, Chełmek, Libiąż, Chrzanów do Trzebini.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na oswiecim.naszemiasto.pl Nasze Miasto